Trzydniowa wycieczka 6D i 5B - Kraków- Zakopane- Wieliczka

Dzień pierwszy

23 maja 2016 r., wczesnym rankiem, wyruszyliśmy wraz z naszymi opiekunami
p. Małgorzatą Świderską, p. Justyną Brzostek i p. Izabellą Cieśluk, na długo oczekiwaną trzydniową wycieczkę, aby wspólnie przeżyć wspaniałą przygodę. Wygodny autobus zawiózł nas na południe kraju wprost do pięknego miasta Krakowa – dawnej stolicy Polski. Wspólnie z przewodnikiem spacerowaliśmy uroczymi uliczkami wczuwając się w wyjątkowy klimat tego miasta. Następnie, ruszyliśmy na Rynek Główny, zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Kolejnymi ważnymi punktami jakie odwiedziliśmy były Sukiennice, Wzgórze Wawelskie, Uniwersytet Jagielloński oraz Smok przy Smoczej Jamie. Liczne zabytkowe kamienice, fontanny, konie ciągnące białe powozy, artyści, kwiaciarki i stragany z pamiątkami dostarczyły nam wielu niezapomnianych chwil. Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy sie na zasłużony odpoczynek do pięknego pensjonatu, w którym miło spędziliśmy wieczór podczas zabaw integracyjnych.

Dzień drugi

Drugi dzień naszego pobytu upłynął na wędrówce po górach w pięknym słońcu. Maszerując Doliną Kościeliską podziwialiśmy piękne krajobrazy. Dużym wyzwaniem było dla nas przejście Smoczej Jamy – jaskini w Tatrach, znajdującej się w dolnej części Wąwozu Kraków w Dolinie Kościeliskiej.

Po zejściu ze szlaku pojechaliśmy do  zimowej stolicy Polski. Tam odwiedziliśmy Stary Kościół oraz Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, gdzie znajdują się nagrobki słynnych Polaków.
Pobyt w Zakopanem zakończyliśmy spacerem po Krupówkach.Po smacznym obiedzie i krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej za naszym przewodnikiem, który poprowadził nas prosto na szlak  Polanę Rusinową i Gęsią Szyję (1489 m n.p.m).  Wspinaczka była dość mecząca, jednak widoki, jakie ujrzeliśmy na samym wierzchołku były naprawdę niezwykłe. Po drodze odwiedziliśmy jeszcze Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr, które znajduje się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Pożegnaliśmy piękne góry i udaliśmy się na kolację i wypoczynek do naszego pensjonatu.

Dzień trzeci

Trzeciego dnia po pysznym śniadaniu ruszyliśmy do Wieliczki.

Tam razem z przewodnikiem odbyliśmy magiczną podróż labiryntem solnych korytarzy, poznaliśmy tradycje i historię wielickiej kopalni. Pokonaliśmy 800 schodów, zobaczyliśmy cudowną kaplicę św. Kingi oraz unikalne pejzaże niezwykłych komór. Kupiliśmy pamiątki dla bliskich. Po smacznym obiedzie zjedzonym w znanej restauracji wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu, która minęła nam miło i bezpiecznie.

więcej zdjęć

Nasza wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, które upamiętniliśmy na fotografiach. Wspólnie spędzone chwile i przeżyte przygody doskonale zintegrowały naszą grupę. Pomimo zmęczenia oraz natłoku wrażeń wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni.