Wycieczka 6bd

Wycieczka szlakiem piastowskim

Dziesiątego dnia maja o godz. 8.20 rozpoczęła się nasza wycieczka. Uczestniczyła w niej klasa VId, VIb  oraz jedna osoba z klasy VIa.  Naszymi opiekunami byli  pan Marcin Kruk,  pani Anna Kempisty i  pani Swetla Wilczewska. Pierwszy dzień zajęła nam podróż i wycieczka po Toruniu. Poznaliśmy historię miasta oraz jednej z zachowanych dwóch bram . Została nam przestawiona legenda Krzywej Wieży Toruńskiej.

Zwiedziliśmy prawdopodobny dom Mikołaja Kopernika w którym mieściło się muzeum jemu poświęcone, widzieliśmy staromiejski ratusz oraz parę naprawdę pięknych kościołów, Katedrę św. Janów, dawną Gildię Kupiecką, ruiny zamku Krzyżackiego i uczestniczyliśmy w warsztatach piernikarskich.

Mieliśmy także wielką przyjemność oglądać pokaz w Planetarium Astronomicznym oraz otrzymaliśmy czas wolny, a wszystko to zostało zrealizowane mimo naprawdę kiepskiej pogody która w gruncie rzeczy nawet nam nie przeszkadzała.

Osobiście najbardziej podobało mi się właśnie w Toruniu. Późnym wieczorem zostaliśmy zakwaterowani w hotelu została nam podana obiadokolacja. Noc obyła się bez zbędnych problemów, mimo że niektóre osoby nie spały do wczesnych godzin rannych.

Drugiego dnia wycieczki po śniadaniu wyjechaliśmy z hotelu o godz. 9.00. Pojechaliśmy do Gniezna gdzie zwiedziliśmy Katedrę Wniebowzięcia NMP i św. Wojciecha i relikwie z nim związaną, mianowicie Spiżowe Drzwi. Następnie pojechaliśmy do Żnina skąd kolejkom udaliśmy się do Biskupina ku zwiedzaniu prastarej osady Słowiańskiej sprzed 2400 lat. Pogoda, mimo że południa niezbyt obiecująca później się poprawiła i było bardzo ciepło i słonecznie. Wieczorem wróciliśmy do hotelu na obiadokolację. Noc przebiegła świetnie mimo powtórzenia się sytuacji ze spaniem.

Trzeciego, a już ostatniego dnia naszej wycieczki po zjedzeniu śniadania zostaliśmy wykwaterowani i o godz. 9.00 wybraliśmy się do Poznania, ostatniego z miast które mieliśmy zwiedzić.  W Ostrowie Tumskim (starym Poznaniu) zwiedziliśmy katedrę gotycką oraz jej katakumby z zachowanymi fundamentami i relikwiami pierwszej, przedromańskiej świątyni z 2 poł. X .w.  Wiedzieliśmy także Renesansowy Ratusz oraz poznaliśmy historię poznańskich koziołków które o godz. 12.00 dane nam było zobaczyć na szczycie zegara ratuszowego. Zwiedziliśmy dwa wspaniałe i zabytkowe kościoły oraz otrzymaliśmy czas wolny. Do Ostrowi wróciliśmy w późnych godzinach wieczornych.