wycieczka IIIc, III d

UCZNIOWIE KL III C I III D NA WYCIECZCE W GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH
        W dniach 8 – 10 maja 2013 r. uczniowie klasy III c i III d wraz
z wychowawcami:p. M. Staniszewską, p. W. Kubicką i p. B. Skwierczyńską byli na wycieczce w Górach Świętokrzyskich. Pierwszego dnia wycieczki zwiedziliśmy Kielce (Muzeum Zabawek i Zabawy), Kurozwęki i Pacanów.
W Kurozwękach widzieliśmy zespół pałacowy, mini ZOO i jedyną w Polsce hodowlę bizonów. W Pacanowie dzieci odbyły bajkową podróż do świata bajek
w Europejskim Centrum Bajki. Następnego dnia zwiedziliśmy średniowieczną wioskę, gdzie zapoznaliśmy się z zawodem zielarza, kowala, tkaczki, garncarza
i bartnika. Odwiedziliśmy też wioskę Baby Jagi. Potem wjechaliśmy kolejką na Łysą Górę, gdzie zwiedziliśmy klasztor Benedyktynów. W drodze do schroniska zobaczyliśmy najbardziej znane budowle świata ( Bazylikę Św. Piotra, wieżę Eiffla , piramidy itp.) w Parku Miniatur. Ostatniego dnia zobaczyliśmy Jaskinię Raj i oglądaliśmy piękne krajobrazy Gór Świętokrzyskich. W Centrum Geoedukacji odbyliśmy wirtualną podróż w kapsule czasu do wnętrza Ziemi (efekty 5D).Na koniec mieliśmy okazję poznać zwyczaje i życie węży, jaszczurek i żółwi. To była bardzo ciekawa lekcja przyrody. Między kolejnymi atrakcjami pani przewodnik umilała nam czas opowiadając ciekawe legendy związane z Górami Świętokrzyskimi. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu , bo jak mówi przysłowie „wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”.
                                                                                            pMonika Staniszewska
OTO NASZA FOTORELACJA Z WYCIECZKI:

TO BYŁA BARDZO UDANA WYCIECZKA!